niedziela, 29 marca 2015

Dieta na włosy, czyli co jeść by mieć piękną fryzurę?

Zauważyłam ostatnio, że panuje powszechne przekonanie, że piękną fryzurę można mieć tylko stosując super kosmetyki. No cóż, to prawda, że jeśli nie trafimy w dobre kosmetyki do włosów, to możemy jedynie pomarzyć o bujnych włosach, nie zapominajmy jednak, że to tylko działanie zewnętrzne.


A co z wzmacnianiem włosów od wewnątrz... reklama krzyczy: "Łykaj suplementy!", no dobra, ale na tym jeszcze nie koniec. Wszyscy zapominamy o jednym, jak w moim ulubionym powiedzeniu: "Jesteś tym co jesz", a więc o DIECIE!

I kolejny raz okazuje się, że dieta moi drodzy to klucz do sukcesu i to nie tylko w walce o piękną figurę, ale także piękną fryzurę :)

A wiecie co jeść, by mieć piękne włosy?
Zaraz się dowiecie :)

Dieta na włosy - czyli co jeść

By mieć piękne, zdrowe włosy musimy spożywać produkty bogate w witaminy i minerały, które je wzmacniają. A są to:

- kwasy tłuszczowe omega-3
- białko
- witaminy A, D oraz witaminy z grupy B
- żelazo
- wapń
- cynk
- selen
- jod

Kwasy tłuszczowe, witaminy A, D, B znajdują się w rybach, np. w łososiu. Jedzmy więc sałatki z łososiem, sushi, pasty rybne - niedobór tych składników spowoduje, że włosy stają się matowe, łamliwe, niedożywione. Witamina A odbudowuje keratynę, a witamina E chroni włosy przed uszkodzeniami.

Białka szukajmy w mięsie drobiowym, jajach, nabiale, nasionach strączkowych. Niedobór białka spowoduje nadmierną łamliwość, a nawet wypadanie włosów. Nie zapominajmy więc, by codziennie spożywać porcję białka!

Żelaza i cynku szukajmy w roślinach strączkowych i orzechach. Dlaczego warto zadbać by nie zabrakło tych pierwiastków na naszym talerzu? Bo to dzięki nim nasze włosy będą grube, silne i lśniące.

A co jeśli nasze włosy są ciągle przesuszone, mało elastyczne i rozdwajające się? To pierwszy sygnał, że brakuje im selenu i witaminy A. Jedzmy więc dużo marchewki i pijmy wodę - Selenkę - to jedyna woda, która zawiera w składzie selen, pierwiastek niezwykle deficytowy w naszej diecie.

No i w końcu jod - jodu nie brakuje chyba tylko osobom mieszkającym nad morzem ;)
Produkty bogate w jod: chude ryby morskie, brokuły, ser żółty.

Dieta na włosy - czyli czego unikać


Wszyscy doskonale wiemy czego unikać, jednakże i tak wciąż popełniamy te same błędy. Co nam tak bardzo smakuje, a szkodzi włosom?

Fast-foody
Kofeina
Alkohol
Papierosy
Słone potrawy
Tłuste dania
Żywność przetworzona
Nadmiar cukru
Szczawiany (znajdują się w szpinaku, gruszkach, szczawiu, botwince)

Nie da się ukryć, że bardzo źle na włosy wpływa także stres, częste przyjmowanie antybiotyków i wahania hormonalne.

Jeśli dobrze się rozejrzycie po internecie możecie znaleźć specjalnie ułożone diety na włosy. Ja przyznam, że nie jestem zwolenniczką diet ułożonych pod linijkę. Nie jestem na tyle zdyscyplinowana, by jeść to co wyczytam z kartki. Zdecydowanie wolę widzieć jakie są produkty zalecane niż odmierzać i odważać to co kładę na talerzu.
Ale wiem, że są też tacy, którzy właśnie takie diety preferują. Dlatego dla tych właśnie podam przepis na przykładowy jednodniowy jadłospis.

Dieta na włosy:



Śniadanie: Kanapka z chleba wieloziarnistego z jajkiem i rzeżuchą, sok z marchwi

Obiad: Ziemniaczki pieczone, pierś z kurczaka i brokuł gotowany na parze, sok jabłkowy

Kolacja: Sałatka z wędzonym łososiem, pomidorami, mixem sałat, szczypiorkiem, okraszona łyżką oliwy z oliwek, zielona herbata

Komponując dania w diecie na włosy warto pamiętać, by w żadnym nie zabrakło porcji owoców i warzyw, a także:
kaszy, ziaren zbóż, jogurtu naturalnego, bobu, bananów, kalafiora.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Czuprynkowo - Wszystko dla włosomaniaczek

Designed By Blokotek