piątek, 22 marca 2019

Jak zrobić suchy szampon?

Dziś będzie fajny przepis na... suchy szampon! :)

Używacie? Ja mam w domu chociaż przyznaję, że rzadko po niego sięgam, bo moje włosy jednak zdecydowane bardziej lubią mycie niż suchy szampon, ale... czasami się przydaje - to fakt!

Suchy szampon jest już w tej chwili niemal tak popularny jak każdy inny szampon. Ostatnio widziałam, że można go kupić nawet w kiosku ruchu. A jeszcze kilka lat temu kosztował fortunę i był dostępny tylko w necie. Pamiętam te czasy :)

Suchy szampon  - po co to komu?

jak zrobić suchy szampon


Po co ci suchy szampon? Są takie sytuacje kiedy będzie niezbędny, uwierz mi. Nawet jeśli teraz wydaje ci się, że nie, to gdy nadejdzie sytuacja kryzysowa będzie żałowała, że go nie masz.


Suchy szampon przydaje się wtedy gdy:


- jesteś w podroży, twoje włosy się przetłuściły, a ty nie masz możliwości ich umyć
- masz nadmiernie przetłuszczające się włosy, a nie chcesz ich często myć, bo np. tracą kolor (znam osoby, które tak robią! chociaż ja  tego nie pochwalam, lepiej znaleźć szampon, który radzi sobie z tłustymi włosami niż codziennie sypać na głowę suchy szampon)
- nie masz siły na mycie włosów rano, albo zaspałaś do pracy i  musisz odświeżyć fryzurę


Generalnie suchy szampon przydaje się zawsze wtedy, gdy twoje włosy potrzebują odświeżenia, a Ty nie możesz lub nie masz jak ich umyć. Pamiętaj i traktuj suchy szampon tylko jako wyjście awaryjne. Suchy szampon nie może zastąpić zwykłego szamponu!

Jak zrobić suchy szampon?


Suchy szampon został wynaleziony chyba ze 40 lat temu, ale tak naprawdę jest doceniany od niedawna. Może dlatego że na początku był drogi? Nie wiem. W każdym razie dzisiaj wiadomo już, że wcale nie musimy suchego szamponu kupować, można go samemu zrobić w domu. Wtedy wyjdzie tanio i ekonomicznie, bo zrobimy tylko tyle ile będziemy potrzebować nie martwiąc się o to, że nam zawilgotnieje albo się przeterminuje.

A teraz przepis:

Aby zrobić suchy szampon zmieszaj 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej i 6 łyżeczek zmielonych na pył płatków owsianych. Można tez dodać kilka kropli ulubionej olejku np. migdałowego - wtedy szampon będzie ładnie pachniał. jeśli masz ciemne włosy możesz dodać łyżkę kakao.

Suchy szampon można przechowywać długo, ale warunek jest taki, ze musi być przechowywany w słoiczku, szczelnie zamkniętym, tak aby nie dostawała się do niego wilgoć.

Jak używać suchego szamponu?

Uczesz dokładnie włosy, oddzielaj niewielkie kosmyki i nakładaj na nie suchy szampon dłonią lub najlepiej pędzelkiem. Odczekaj chwilę, po czym pochyl głowę do przodu i strzep nadmiar szamponu z włosów.

WAŻNE!

Jeśli używasz zbyt często suchego szamponu musisz wiedzieć, że twoje włosy będą mocno zanieczyszczane. Suchy szampon bowiem pozostaje na włosach, na skórze - jeśli dobrze go nie zmyjesz może zaklejać cebulki włosa i sprawić, że włosy przestaną się dotleniać,  rosnąć.
Osobom, które często stosują suchy szampon polecam stosowanie przynajmniej raz w tygodniu szamponów mocno oczyszczających włosy. Ja polecam szampon z żen-szeniem, pisałam o tym jakiś czas temu recenzję, zachęcam do czytania i dyskusji jeśli ktoś jeszcze go stosuje. Moim zdaniem zwykły szampon nie poradzi sobie z oczyszczeniem włosów po suchym szamponie, bo nie ma takiej mocy. Zwykłe szampony tylko myją włosy, a tutaj potrzeba czegoś co nie tylko myje, ale i oczyszcza.

Tyle na dziś, moje drogie.
Zapraszam do zaglądania na mojego FB ;)




1 komentarz:

  1. Ja sięgam po gotowe suche szampony, najczęściej z Batiste. Nawet nie wiedziałam, że samodzielnie można stworzyć coś takiego. :)

    OdpowiedzUsuń