wtorek, 20 czerwca 2017

Olejek rycynowy na włosy - proste sposoby są najlepsze!

Witam wszystkie Włosomaniaczki!
Dzisiejszy artykuł będzie swego rodzaju banałem i jednocześnie odkryciem na miarę Kolumba. Dlaczego? Bo będzie o olejku rycynowym i jego zajebistym działaniu na włosy! No i cooo??? Zdziwionaaaa? A nie mówiłam, że będzie odkryciem na miarę Kolumba? :) Olejek rycynowy na włosy? Tak wiem, brzmi banalnie, ale to że działa jest prawdą!

Fot.megapedia.pl

Olejek rycynowy to jeden z najtańszych specyfików, które można kupić w każdej aptece. Nie wiem ile kosztuje w waszej aptece, ale w mojej dokładnie 6,50 zł :)

O! Przy okazji obalam mit, że tylko gwiazdy i burżuje mogą mieć piękne włosy! Jak widać – nie tylko! Jeśli więc nie stać cię na drogie kosmetyki, maski, żele, pianki, szampony do włosów to skikaj do apteki po olejek rycynowy, bo dzięki niemu twoja fryzura za chwilę się drastycznie poprawi! :)

Skąd wiem o olejku rycynowym? Oczywiście od babci. Wiecie, że najlepsze są najprostsze i najtańsze sposoby? Olejku rycynowego na włosy używała moja babcia, a nawet moja mama. No wiecie, kiedyś nie było takiego wyboru kosmetyków do włosów. Nie było Drogerii Natura, Rossmanna i innych cudownych miejsc, w których kobiety uwielbiają spędzać godziny, by oglądać i kupować kosmetyki. Kiedyś było tylko szare mydło i olejek rycynowy ;)

Wiecie co to tak naprawdę jest olejek rycynowy?



Pewnie większości z was kojarzy się z kłopotami z żołądkiem i słusznie. Olejek rycynowy jednak może pełnić więcej funkcji bo ma dużo wspaniałych właściwości i o tym wam dzisiaj po krótce opowiem.

Olejek rycynowy i jego właściwości


Olejek rycynowy pozyskiwany jest z nasion owoców drzewa rycynowego. Nasiona te zawierają trującą substancję zwaną riciną, jednak po obróbce nasiona tracą właściwości toksyczne. W nasionach znajdują się także glicerydy kwasowe, które wpływają na te dobroczynne właściwości olejku rycynowego. Nie wiem czy wiecie, że olejek rycynowy dodawany jest do wielu kosmetyków: do maseczek, odżywek do włosów, żeli do rzęs, tuszów, kremów. Jego wszechstronne zastosowanie jest tak właśnie wykorzystywane przez producentów, którzy doskonale wiedzą o tym, że :

* Olejek rycynowy rozjaśnia przebarwienia i likwiduje zmarszczki
* Olejek rycynowy działa jak tonik
* Olejek rycynowy pielęgnuje dłonie i dba o stopy
* Olejek rycynowy usuwa kurzajki
* Olejek rycynowy leczy trądzik
* Olejek rycynowy usuwa rozstępy

No dobra a w jaki sposób olejek rycynowy dba o włosy?


Olejek rycynowy zawiera sporo kwasów omega-3, protein i witaminy E dlatego doskonale pielęgnuje nasze włosy, sprawia, że są bardziej lśniące, końcówki nie rozdwajają się, a cebulki stają się silniejsze. Regularne stosowanie olejku rycynowego wzmacnia strukturę włosa i wygładza go. 

Jak stosować olejek rycynowy?


Sposobów jest kilka. Można po prostu wmasować go w skórę głowy oraz we włosy na całej długości i zostawić go na kilkanaście minut. Albo można wykonać domową maseczkę z użyciem olejku rycynowego.
Podam wam teraz dwa fajne przepisy na domowe maseczki. 



Maseczka na włosy zniszczone:

Łyżkę olejku rycynowego należy wymieszać z żółtkiem i odrobiną nafty kosmetycznej tak by powstała gładka masa. Maseczkę nakładamy na umyte włosy i trzymamy na głowie około 30 minut. Po tym czasie spłukujemy ciepłą wodą. Warto taki zabieg powtarzać przynajmniej raz w tygodniu. Na efekty nie trzeba długo czekać. Już po pierwszym zabiegu zobaczymy różnicę. Włosy będą się łatwo rozczesywać, nie będą napuszone, przestaną wypadać jeśli do tej pory wypadały w dużych ilościach.

Maseczka na włosy wypadające:

Jedną łyżkę oleju rycynowego mieszamy z jedną łyżką oliwy z oliwek i wyciśniętą z kapsułki witaminą E. Maseczkę nakładamy na włosy i dokładnie masujemy przy tym skórę głowy, zakładamy ręcznik, by włosy były cały czas w cieple. Po pół godziny zmywamy maskę szamponem.
Wypróbujcie tych maseczek, bo naprawdę warto!

Zastanawiacie się teraz dlaczego same wcześniej na to nie wpadłyście, że olejek rycynowy może mieć aż takie fajne działanie? Prawdopodobnie dlatego, że szukacie drogich kosmetyków zamiast uwierzyć w proste domowe sposoby, a olejek rycynowy na włosy jest jednym z nich! :)

Czytaj dalej »

niedziela, 28 maja 2017

Szampon i odżywka dodające objętości włosom? To może być HIT!

Cześć Kochane! :)

Chciałam wam dzisiaj opowiedzieć o moich dwóch nowych odkryciach.
Jestem zapisana na newsletter w Sklepie Internetowym, w którym dość często robię zakupy i niedawno dostałam maila z nowościami, które się w tym sklepie pojawiły :)

Ponieważ te nowości to szampon i odżywka na zwiększenie objętości włosów, postanowiłam, że o tym napiszę :)




Opis ze strony sklepu:

Szampon do wszystkich typów włosów – zwiększona objętość – przywraca włosom elastyczność, blask i zwiększoną objętość przez cały dzień. Organiczny ekstrakt arniki chroni włosy przed wpływem szkodliwych czynników zewnętrznych, sprawia że włosy są elastyczne. Bio ekstrakt z guarany energetyzuje i regeneruje strukturę włosów. Kompleks aktywnych składników – witamina C, witamina B6, kofeina, tauryna – przywraca włosom siłę i zdrowy wygląd.

Szampon nie zawiera SLS, SLES i parabenów.

Składniki aktywne:

Organiczny ekstrakt arniki górskiej – chroni włosy przed wpływem szkodliwych czynników zewnętrznych, sprawia że włosy są elastyczne.

Bio ekstrakt guarany – energetyzuje i regeneruje strukturę włosów

Witamina C – dla mocnych włosów niezbędny jest kolagen, za prawidłowy rozwój którego odpowiedzialna jest witamina C

Tauryna – aminokwas, który stymuluje porost włosów.

Szampon w Sklepie Naturica kosztuje 17,50 zł

A teraz odżywka do kompletu :)




Balsam idealnie nadaje się do pielęgnacji włosów cienkich. Jeśli masz problemy z objętością, producent obiecuje, że już po pierwszym użyciu zauważysz efekty.

Skład tego balsamu-odżywki do włosów jest identyczny jak szamponu. Działanie tych dwóch kosmetyków powinno być podobne, ciekawa jestem czy trzeba uzywać ich razem żeby jakiś efekt był. Hmmm... może się skuszę na ten zestaw.

Odżywka, ehm... znaczy się balsam, kosztuje w Sklepie Naturica 16,50 zł.

Znacie już te kosmetyki?

Jeśli macie jakieś doświadczenia - piszcie!

Jak myślicie czy to może być HIT, na przywrócenie gęstości włosów?

Skład te kosmetyki mają niezły, cena niewysoka... no i są z tych ruskich, które ostatnio są mocno popularne i zachwalane wszem i wobec ;)

Korci mnie żeby spróbować, ale nie mogę jak na razie w necie żadnych opinii na ten temat znaleźć...

Czytaj dalej »

sobota, 8 kwietnia 2017

Inspiracje fryzur na długie włosy!

Hejka!

Dziś nie będę dużo pisać. Dziś chciałam Wam pokazać zajefajne fryzury jakie można zrobić gdy się ma długie włosy. Z długich włosów naprawdę można wyczarować piękne fryzury, same zobaczcie! 
Niestety nie mam instrukcji ani żadnego filmiku, który by Wam podpowiedział jak takie upięcia zrobić, ale pooglądać też miło ;) Może na YT znajdziecie podpowiedź.

Ja na pewno wypróbuję tego upięcia z kwiatem :)


















SKLEP NATURICA

Źródło zdjęć: http://pyhealthy.com
Czytaj dalej »

środa, 22 marca 2017

Jak pokręcić włosy t-shirtem! :)

Hejka!

Ostatni mój post wywołał sporo kontrowersji związanych ze spaniem z mokrą głową



Dziewczyny! Co kto lubi! Ja naprawdę nie chcę nikomu narzucać, że ma z włosami robić to czy tamto... ale komentarze (głównie na forum) typu: 

"głupoty piszesz bo poszewkę się zmienia raz na tydzień!"

albo

"z dupy wzięte rady!"

są naprawdę nie na miejscu.


Nie chcesz - nie czytaj moich rad! Nie podoba ci się blog - nie zaglądaj tu!

Po co się tak męczysz i czytasz moje posty, a potem mi wyrzucasz jakieś cytuję "z dupy wzięte" rady. Nie wiem jak ty, ja rad nie biorę z dupy tylko z głowy, ale każdy mierzy swoją miarą :D

Nie masz do mnie zaufania? Żegnam! :)

A dziś coś dla tych wszystkich, które jednak lubią mnie czytać i które mają długie włosy.

Jeśli nie macie pomysłu na fajną fryzurę, jeśli chodzicie z rozpuszczonymi włosami polecam zakręcić je na zwykłego T-shirta! :)

Znalazłam ten filmik dzisiaj na FB i pomyślałam, że warto się nim podzielić na blogu.

Zobaczcie jak to się robi:



I zakładam, że w ten sposób owinięte i zabezpieczone włosy kręcą się całą noc, więc w tym wypadku polecane jest wręcz spanie z mokrą głową ;)

Jak widzicie na filmiku ta laska stosuję do kręcenia włosów różnych odżywek, ale nie wiem czy dostaniecie je gdzieś w PL. SZUKAJCIE! A jak wam się uda dajcie cynk. Ja nie znalazłam, ale być może źle szukałam ;)

W zastępstwie z polskich odpowiedników ja bym polecała płynną keratynę, skrzyp i odżywkę zagęszczającą włosy

KERATYNA 

Czytaj dalej »

środa, 15 marca 2017

Dlaczego nie powinnaś chodzić spać z mokrymi włosami!

Ostatnio mam taki nawyk, że kładę się spać  wilgotnymi włosami. Nie wiem czy to z lenistwa, czy z wygody - tak po prostu już mam i tyle. Moje włosy są bardzo podatne na układanie i do dziś to było dla mnie wielkim plusem. Nie muszę sterczeć przed lustrem z suszarką, nie muszę niszczyć końcówek lokówką. Myję włosy, rozczesuję, wysychają i mam już idealną fryzurę - naturalną, lekką, taką jak lubię.



Poruszyłam ten temat ostatnio w pracy.
Jedna z koleżanek, taka której oczywiście nie trawię odezwała się mocno mnie krytykując, że co ja w ogóle robię, że prawdziwa - podkreślam - PRAWDZIWA KOBIETA - tak się nie zachowuje. Powinnam przecież wstawać godzinę wcześniej i pindrzyć się przed lustrem!
No cóż, wychodzi na to, że nie jestem PRAWDZIWĄ KOBIETĄ.
Chciałam jej napyskować, ale tak się nakręciła, że nie miałam gdzie przecinka wstawić:

"Jak można nie dbać tak o swój wizerunek podczas gdy tym wizerunkiem się pracuję! Tak bezmyślne to mogą być co najwyżej dzieci, ale dzieciom to jeszcze głupotę można wybaczyć! Poza tym, może to i lepiej, że śpię w mokrymi włosami, szybciej je zniszczę i nie będę innym gula zruszać, że mam taką bujną fryzurę podczas gdy wcale o nią nie dbam!"

Ręce mi opadły!
Ciekawe co zołza powiedziałaby na to gdyby wiedziała, że prowadzę bloga o włosach! Haha! Już szukałam odpowiedniego artykułu w internecie żeby jej dogadać. Już czekałam tylko na to żeby zobaczyć jej minę jak jej przeczytam badania naukowe, które przemawiają za tym jak bardzo szkodliwe jest suszenie włosów suszarką, gdy nagle...

... znalazłam w internecie coś wręcz odwrotnego!

AAaaaaaa!

Chciałam się sama przed sobą spalić ze wstydu! Zołza miała rację! NIE WOLNO SPAĆ Z MOKRĄ GŁOWĄ!

Nawet by mi to do głowy nie przyszło, że jest aż 5 powodów dla których nie wolno tego robić!

Sprawdźcie dlaczego! SZOK! WSZYSTKO PRAWDA!

Dlaczego nie powinnaś chodzić spać z mokrymi włosami!

1. Tarcie mokrymi włosami o poduszkę może uszkodzić końcówki włosów i sprawić, że zaczną się rozdwajać.

2. Poduszka to idealne miejsce do namnażania się bakterii. Jeśli położysz na nią wilgotne włosy szybko może się okazać, że wilgoć plus włosy stworzą idealne miejsce do namnażania się bakterii.

3. Spanie z mokrą głową może powodować bóle głowy.

4. Spanie z mokrymi włosami może się skończyć przeziębieniem.

5. Po spaniu twoje włosy wcale nie będą się dobrze układały, a wręcz przeciwnie, może się okazać, że będą trudne do uczesania.



To mnie przekonało.
Chyba jednak przestanę spać z mokrymi włosami.
Zacznę je myć dużo wcześniej przed spaniem!
Czytaj dalej »

niedziela, 5 marca 2017

5 sposobów na fale

Hej!

Zauważyłyście, że ostatnio bardzo modne stały się fale?
Baaardzo mi się fale podobają.
Niestety, aby mieć fale na głowie trzeba się trochę pomęczyć i pomęczyć włosy.

Nie każdy ma włosy, które polubią się z falami, ale zawsze można spróbować!
Moje włosy akurat są bardzo podatne na kręcenie, czasami same się falują, ale oczywiście nie tak jakbym chciała, hehe! Dlatego też zamiast pozwalać im na samowolkę wolę sama je ułożyć wedle mojego widzimisię :)

Wiecie jak zrobić takie fale na włosach?


Właściwie fale można rozbić na włosach o każdej długości. Oczywiście im krótsze tym trudniej będzie, ale nie jest to niemożliwe.

Fale na włosach można zrobić na pięć sposobów:


1. Z pomocą lokówki

Fot. http://therighthairstyles.com


2. Za pomocą suszarki z dyfuzorem do loków

Fot. https://www.brit.co


3. Za pomocą specjalnej opaski


Fot. pinterest



4. Robiąc z włosów ślimaczki

Fot. pinterest


5. Robiąc warkocza

fot. wikihow


Nie ma co ukrywać, że trzy ostatnie sposoby są najlepsze bo najmniej niszczą włosy. 
Suszarka i lokówka masakrycznie niszczą włosy.
O tym jak bardzo przekonała mnie ostatnio moja fryzjerka, która ścinając mi włosy powiedziała, żebym lepiej odstawiła lokówkę i suszarkę na półkę, bo mam bardzo zniszczone włosy. 
Ponoć działanie gorącym powietrzem niszczy włosy bardziej niż malowanie!
No cóż, trzeba będzie znowu wrócić do odżywiania włosów kreatyną!

A jakie Wy macie włosy?
Lubicie w ogóle fale i koli czy raczej prostujecie? :)

BUŹKA!
Czytaj dalej »

niedziela, 19 lutego 2017

Najlepsze maski na lśniące i długie włosy!

Hejka!



Od pewnego czasu moje włosy stały się strasznie suche i zniszczone. Szukałam na to jakiegoś dobrego sposobu i pomyślałam sobie, że jak znajdę, podzielę się nim z wami. Czy znalazłam? TAK! Znalazłam i to kilka sposobów. 
Na początku miałam wam o tym napisać, ale doszłam do wniosku, że lepszy efekt osiągnę jeśli wam po prostu wkleję te trzy filmiki, które mówią za siebie. Laski maja tak piękne i lśniące włosy, że aż mnie zżera zazdro! ;)

Mam nadzieję, że po zastosowaniu tych masek moje włosy będą choć w połowie tak piękne i lśniące :)






Który filmik wam się najbardziej podoba?

Wypróbujecie którąś z propozycji na lśniące włosy?


Czytaj dalej »

poniedziałek, 13 lutego 2017

Co to jest diosmina i jak stymuluje włosy do wzrostu?

Pamiętacie jak pisałam wam o szamponie do włosów z diosminą?

Dzisiaj chciałabym wam opowiedzieć więcej o tej diosminie. Co to jest i dlaczego tak dobrze działa na włosy.

"Diosmina to taka substancja, która zwiększa przepływ limfatyczny. Przywraca naczyniom włosowatym prawidłową przepuszczalność." To definicja z Wikipedii.

Czy diosmina zatem jest w stanie sprawić by nasze włosy rosły szybko i pięknie?
Czy stosując diosminę zaczną nam się na głowie pojawiać babyhair?
Może chociaż włosy przestaną wypadać?

Kochani!

Wszystko zależy od nas.
Od naszego zdrowia.
Od naszej diety.
Od suplementacji.
Od cierpliwości!




Pamiętam, że gdy przeczytałam o szamponie z diosminą nie chciało mi się wierzyć w to, że ten szampon działa. Stosowałam już tyle różnych specyfików, tanich, droższych i NIC. 

Dlaczego?

Moim zdaniem dlatego, że te wszystkie szampony i odżywki nie były po prostu dla mnie. Nie wszystko przecież na każdego działa.
Podobnie było z odzywką z bursztynu - czytałam na grupie dla włosomaniaczek jaka to jest świetna, jak to włosy po niej rosną jak szalone, a tylko 10 zł kosztuje! Uwierzyłam, kupiłam, wypsiukałam całą butelkę na włosy. Przez bite 2 miesiące, a może nawet trzy masowałam tym bursztynem skalp i co? Jedno wielkie NIC. Byłam zawiedziona masakrycznie, a nawet strasznie zła! Tyle lasek polecało ten bursztyn, tyle zdjęć z pięknymi włosami po bursztynie oglądałam... Chociaż nie zainwestowałam przecież fortuny, to tylko 10 zł, a jednak czułam się oszukana... najbardziej boli to, że wierzysz, że coś zadziała, czekasz z nadzieją i NIC SIĘ NIE DZIEJE.
Wtedy czułam się oszukana, dziś wiem już, że to co działa na mnie wcale nie musi na ciebie, a to co działa na ciebie wcale nie musi być dobre dla mnie. Dlatego nie ma się co zrażać, trzeba po prostu szukać swojego sposobu na piękne włosy i tyle!

I jeszcze jedno - pamiętajcie by dać swoim włosom czas! Z włosami jest tak jak ze wszystkim - zepsuć łatwo, naprawić gorzej, trudniej, dłużej. Czasami na efekty trzeba długo czekać, ale warto! ;)

Wracając do diosminy, jeszcze jedna definicja:

"Diosmina powoduje skurcz i rozkurcz naczyń krwionośnych w cebulce włosowej, skutkuje to wzmożonym przepływem krwi i doskonałym odżywieniem komórek macierzystych mieszków włosowych. Dlatego właśnie włosy stają się mocniejsze, zwiększa się ich ilość i szybko przestają wypadać. Diosmina jest substancją mikronizowaną, która pozostaje w porach skóry nawet po spłukaniu wodą więc nie musimy myć włosów codziennie aby uzyskać odpowiednie efekty." [Źródło: http://colway.pl]

I na koniec zdjęcie, które znalazłam w sieci.
To zdjęcie ma Wam dać nadzieję, że bez względu na wiek, włosy mogą wam jeszcze rosnąć jak na drożdżach:

Zdjęcie pobrane z Facebooka

SZAMPON Z DIOSMINĄ


Czytaj dalej »

poniedziałek, 6 lutego 2017

5 najlepszych sposobów na tłuste włosy

Tłuste włosy to prawdziwa zmora. Ani to je związać, bo wyglądają jakby były wysmarowane tłuszczem, ani to rozpuścić bo się kleją i wiszą jak strąki, a do tego łupież.
Jeśli masz krótkie, tłuste włosy, to pewnie codziennie rano gdy patrzysz w lustro - klniesz jak szewc, bo nie dają się ułożyć. Jeśli masz włosy długie natomiast to masz też masakrę, bo musisz codziennie myć. Nie zazdroszczę tych tłustych włosów. Już chyba zdecydowanie lepiej mieć włosy suche, te przynajmniej można nawilżyć odżywką, albo wcierać w nie olejki.

Kto ma tłuste włosy, ten ma przerąbane! Dlatego postanowiłam wam napisać post, w którym podam wam 5 niezawodnych i najlepszych moim zdaniem rad na tłuste włosy.


5 najlepszych sposobów na tłuste włosy



1. Płukanie rozmarynem

Zamiast wodą ostatnie płukanie rób rozmarynem. Rozmaryn nie dość, że pięknie pachnie to jeszcze zawiera olejki, które kontrolują produkcję nadprodukcję naturalnych olejków skóry głowy. Płukankę z rozmarynu zrobisz zalewając wrzątkiem łyżkę suszonego rozmarynu.

2. Ocet winny

Doskonale odtłuszcza skórę głowy i włosy. Zmieszaj ocet z wodą w stosunku 1:1 i płucz roztworem włosy po każdym umyciu. Niestety taka płukanka chociaż jest skuteczna to może być dla niektórych nie do zaakceptowania, bo włosy mogą "pachnieć" octem. Na szczęście nie długo, ale.. no cóż - w tym wypadku musimy wybrać co wolimy: włosy tłuste, czy pachnące octem! ;)

3. Oczar plus płyn do płukania ust

Jeśli zmieszasz ze sobą te dwa składniki w równych proporcjach (oczar wirginijski trzeba zaparzyć jak każde inne zioło czyli 1 łyżeczka na szklankę wody) uzyskasz płukankę do włosów, która będzie zamykała pory skóry i ściągała ją, dzięki czemu nie powinno być produkowane aż tyle łoju.

4. Sok z cytryny

Wymieszaj sok z cytryny z wodą w proporcji 1:1. Takim roztworem możesz myć ostatni raz włosy. Tylko z tym sposobem uważaj! On jest dobry tylko dla blondynek! Cytryna zawiera kwas owocowy, który może rozjaśniać włosy, także nie polecam brunetkom.

5. Rosyjski Balsam Oczyszczający do włosów szybko przetłuszczających się

http://naturica.pl/rosyjski-balsam-oczyszczajacy


Na koniec jak zwykle tzw. gotowiec ;)
Jak wam się nie chce mieszanek domowych robić możecie sobie kupić gotowy produkt.

Opis ze strony:

Receptura balsamu została specjalnie tak skomponowała, by już po pierwszym użyciu było widać różnicę. 

Wypróbuj, a przekonasz się, że:

- Włosy szybko się zregenerują, przestana przetłuszczać i odzyskają składniki odżywcze dzięki cedrowi himalajskiemu

- Kosmyki widocznie wzmocnią się, staną się puszyste i lekkie, a korzenie dostaną słuszną dawkę witaminy C dzięki wyciągowi z bylicy frędzlastej

- Włosy odzyskają połysk, a gruczoły łojowe w końcu zaczną normalnie pracować dzięki pięciornikowi krzewiastemu

- Skóra głowy oczyści się i przestanie swędzieć dzięki naturalnym saponinom zawartym w organicznym wyciągu z mydlnicy lekarskiej

- Włosy staną się elastyczne i gładkie dzięki wyciągom dzikiej róży


Czytaj dalej »

czwartek, 26 stycznia 2017

Laminowanie włosów!

Laminowanie włosów jedno z odkryć w świecie fryzjerstwa. Doskonale sprawdza się do włosów zniszczonych wszelkiego rodzaju zabiegami chemicznymi, utrwaleniem, koloryzacją czy prostowaniem włosów. Bardzo często wpływ na stan włosów mają inne czynniki takie jak sama struktura włosów, pogoda i sam sposób pielęgnacji. Na szczęście dzisiaj mamy wiele możliwości by móc naprawić błędy natury! Laminowanie włosów daje możliwość, by pomimo różnych eksperymentów uzyskać wygląd zdrowych włosów. Laminowanie włosów wzmacnia włosy od cebulek po same końce! Stają się one bardziej grubsze, gładkie i elastyczne. Mało tego laminowanie włosów zwiększa objętość włosów do 15%. Rewelacyjnie…prawda?

Na czym polega proces laminacji?!

Ta kosmetyczna procedura jest stosowana za pomocą specjalnych środków. Są to, w zakładach fryzjerskich, specjalne kapsułki celulozy, które wzmacniają włosy na całej ich długości. Te wszystkie odżywcze kompleksy zawarte w takiej kapsułce działają długo po zabiegu. Maseczka do włosów wymaga powtarzania co jakiś czas. Laminowanie zaś działa 24 godziny na dobę przez okres około 6 tygodni. Włosy stają się sprężyste i łatwe do układania, nie wymagają pianek, żeli czy lakieru. Kapsułka laminacyjna zawiera substancje biologicznie czynne, które przywracają zniszczonym włosom zdrowy wygląd i pobudzają ich wzrost. Zabieg ten jest również doskonałym rozwiązaniem dla osób, które mają problem z wypadaniem włosów. Jest w pełni bezpieczny, można wykonywać go nawet w czasie ciąży. 

Głównym składnikiem, mającym takie zbawienne działanie dla naszych włosów są hydrolizowane białka pszenicy i soi. To one przywracają im naturalny blask, elastyczność, gładkość, chronią je przed uszkodzeniami, zapobiegają wypadaniu, chronią przed negatywnym wpływem chloru w wodzie i soli na przykład w morzu, wiatrem, deszczem, słońcem. Laminowanie włosów, jak laminowanie papieru, wzmacnia strukturę i integralność włosów. 


Laminowanie włosów w domu

Jednym ze sposobów laminowania włosów w warunkach domowych jest laminowanie z użyciem żelatyny. Podrzucę Wam parę ciekawych przepisów.

Najprostsza maska z żelatyny:

1 łyżka żelatyny 
4 łyżki wody (lub mleka)
Po zagotowaniu wody lub mleka zalać żelatynę, ale nie wrzątkiem. Następnie wszystko wymieszać. Po schłodzeniu nakładać na włosy jak maskę, pozostawić na około 30 minut po czym spłukać chłodną wodą. 

Maska z żelatyny z użyciem odżywki do włosów:

1 łyżka żelatyny 
1 łyżka odżywki
10 łyżek ciepłej wody
W misce zalać żelatynę gorącą wodą i mieszać do rozpuszczenia. Po schłodzeniu mieszaniny dodać odżywkę i wymieszać. Nakładać maskę na całą długość włosów, aż po same końce. Założyć czepek i pozostawić maskę na 30 minut do 1 h. Po zabiegu umyć włosy.

Maska do włosów z żelatyną i żółtkiem:

10 łyżek gorącej wody 
1 łyżka żelatyny 
Żółtko
Procedura postępowania jak powyżej, czyli rozpuścić żelatynę w wodzie, a po schłodzeniu dodać żółtko. Dobrze wymieszać, nakładać maskę na włosy, założyć czepek i pozostawić na 30-60 minut. Spłukać ciepłą wodą i umyć włosy szamponem.

Maska do włosów z żelatyną i oliwą z oliwek:

10 łyżek gorącej wody
1 łyżka żelatyny
1 łyżka oliwy z oliwek
Żelatynę należy rozpuścić w gorącej wodzie i dodać oliwę z oliwek. Następnie mieszankę należy schłodzić, po czym nakładać na włosy, szczególnie na końcach. Założyć czepek i pozostawić maskę na 30-60 minut. Po zabiegu należy umyć włosy szamponem.

Maska z żelatyny i octu jabłkowego:

1 łyżka żelatyny
pół filiżanki gorącej wody
1 łyżeczka octu jabłkowego
Rozpuszczamy żelatynę w gorącej wodzie i dodajemy ocet jabłkowy. Schładzamy, po czym nakładamy na włosy, zwłaszcza na końcówki. Zakładamy czepek i pozostawiamy maskę na włosach na około 30-40 minut. Następnie myjemy włosy szamponem.

Jeśli maseczki wyjdą zbyt gęste i trudno będzie je nakładać wystarczy dodać trochę wody i wymieszać. Zabieg laminowania włosów w domu można wykonywać 2-3 razy w miesiącu. Zbyt częste bowiem wykonywanie zabiegu może doprowadzić do przeproteinowania włosów. Włosy staną się wówczas suche i łamliwe. Aby zmniejszyć intensywność działania maski zawsze można wlać odrobinę oleju. 

Na koniec powiem tak…
Laminowanie jest odpowiednim zabiegiem do wszystkich rodzajów włosów. Procedura ta jest szczególnie przydatna kobietom, które mają zwłaszcza przesuszone i zniszczone włosy, rozdwojone końcówki włosów itd. Ponad to włosy farbowane po laminacji będą chronione od szybkiego zmycia koloru, dłużej zachowają odcień. Pod wpływem środowiska nasze włosy również ulegają uszkodzeniu. Laminacja chroni je przed tym. Każdy włos bowiem zostaje pokryty specjalną powłoką mikronów, zatem wszystkie włosy stają się gładkie i zwiększają swoją objętość. Laminowanie chroni, leczy i ratuje włosy. Zatem nie wiem jak wy ale ja po tym co wyczytałam i tutaj przedstawiłam, zamierzam spróbować. Bo powiem szczerze…bardzo mnie to zachęciło! No w końcu wizja wspaniale wyglądających i gęstych włosów jest wizją nie byle jaką.

Zatem do dzieła Panie i Panowie – laminujemy włosy! :)
Czytaj dalej »
Copyright © 2014 Czuprynkowo - Wszystko dla włosomaniaczek

Designed By Blokotek