wtorek, 27 listopada 2018

Indyjski masaż głowy

Indyjski masaż głowy
Poddawałaś się kiedyś indyjskiemu masażowi głowy? Jeśli nie to koniecznie musisz spróbować. Taki masaż niesie za sobą niesamowite korzyści. O tym będzie dzisiejszy wpis.  A ponieważ na głowie są włosy, mam nadzieję, że przeczytasz ten post do końca.

Indyjski masaż głowy wywodzi się z Ayurwedy. Przez tysiące lat ten masaż wzmacniał i wzmacnia więzi rodzinne, jest więc jest  jak widać rytuałem, który przynosi nie tylko korzyści dla osoby masowanej, ale także dla masażysty. 

Jak prawidłowo wykonać indyjski masaż głowy?


Zobaczcie na ten filmik:



Obejrzeliście do końca?

Jeśli tak, to ciekawa jestem waszych spostrzeżeń. Jak myślicie bylibyście w stanie zrobić komuś taki masaż? No bo sobie to chyba byłoby trudno ;)

Ja chyba zrobię dziś masaż głowy mojemu facetowi, myślę, że mu się spodoba.

Jakie są wskazania do masażu indyjskiego głowy:

bóle i szumy w uszach,
bóle oczu,
bóle szczęki,
migrena,
bezsenność,
i UWAGA: wypadanie włosów!

JU-HU świetnie! Bardzo mnie to cieszy, bo uwielbiam wszelkie zabiegi, które niosą ze sobą nie tylko zdrowie, ale i urodę. 

Wiecie jak to jest, nasza skóra na głowie niczym nie różni się od skóry na ciele. Znajdują się w niej zakończenia nerwów, no i w skórze głowy dodatkowo są cebulki włosowe, które podczas każdego masażu są pobudzanie, dotleniane, odżywiane. Im częściej masujemy skórę głowy tym szybciej rosną nam włosy - zauważyliście to? Ja zauważyłam, bo u mnie tak się dzieje! :)

Masaż głowy nawet taki „na sucho” sprawia nie tylko ogromną przyjemność, ale też przyspiesza porost włosów. Weźcie to pod uwagę następnym razem gdy zechce wam się zapuszczać włosy! ;)

Masaż indyjski głowy pomaga na:

- przewlekłe napięcia mięśni szyi i ramion
- dotlenienie mózgu
- wydajność układu krążenia i układu limfatycznego w przeciążonych mięśniach, co sprzyja lepszemu odżywieniu tkanek i szybszemu usuwaniu toksyn z organizmu

No i masaż jak to masaż doskonale relaksuje, ehhh..

Jeśli więc czujecie się zmęczeni, zestresowani, przygnębieni, a może cierpicie na depresję – to polecam masować głowę. Jeśli chcecie nieść więcej korzyści z masażu głowy – np. jeśli chcecie sobie w ten sposób przyspieszyć porost włosów to polecam robić masaż indyjski regularnie z myciem głowy szamponem z korzeniem żen-szenia. O tym szamponie pisałam TUTAJ, zajrzyj jeśli jeszcze nie widziałaś tego postu, a sam szampon można nabyć TUTAJ.

Dlaczego akurat mycie głowy tym szamponem?

Szampon z korzeniem żen-szenia nie jest zwykłym szamponem. To szampon głęboko oczyszczający. Polecam go wszystkim osobom, które mają problem z łupieżem, łuszczącą się skórą głowy. Jeśli masz nadmiernie wypadające włosy, jeśli masz włosy, które wiecznie się plączą – to też myj raz w tygodniu głowę tym szamponem. 

Jak działa szampon z korzeniem żen-szenia?

Ten szampon błyskawicznie oczyszcza, zedrze z twojej głowy łupież (nie niszcząc włosa!), zdejmie z każdego pojedynczego włosa nadmiar tłuszczu, kurzu, brudu który się na nim osadza i przeszkadza w rośnięciu. Nasze włosy bardzo często nie chcą rosnąć, wypadają, bo mają pozapychane mieszki włosowe, a same włosy na całej długości nie wchłaniają substancji odżywczych, nie dotleniają się, bo po prostu są strasznie zanieczyszczone! 
To tak jakbyśmy poszły do kosmetyczki, która by nam nie zmyła makijażu, ale za to na tej brudnej twarzy wykonała jakiś zabieg. Zobaczymy efekt? No pewnie, że nie! Bo twarz najpierw trzeba oczyścić! To samo jest z włosami! Jeśli ich nie oczyszczamy regularnie, raz w tygodniu, nie będą ani ładne, ani lśniące ani tym bardziej nie będą nam rosły.
Taka rada na koniec. Skorzystasz czy nie - zależy od Ciebie. Jeśli nie oczyszczasz włosów szamponem to chociaż rób peeling głowy.





poniedziałek, 12 listopada 2018

Fryzury na krótkie włosy - tylko dla odważnych!

Fryzury na krótkie włosy - tylko dla odważnych!
Hejka!

Dzisiaj chciałam wam pokazać najfajniejsze fryzury dla krótkich włosów jakie udało mi się wyszperać z czeliści internetu! :)

Moim zdaniem te wszystkich fryzury są drapieżne, dla odważnych lasek! Dla takich dziewczyn, które nie lubia nudy, ale za to lubia się wyróżniać. Ostatnio modne znowu są dziwne kolory na włosach. Widziałam już chyba wszystkie kolory tęczy od czerwonego, po zielone, czy nawet białe jak ściana! Rzecz jasna nie każdemu taki kolor pasuje. Sa takie dziewczyny, które po przemalowaniu włosów na czerwono zamiast trendy wyglądają po prostu śmiesznie.

Ja choruję na platynę, ale zdaję sobie sprawę, że nie jest łatwo taki kolor uzyskać, szczególnie jak się ma ciemne włosy :)
Moja koleżanka ostatnio na swoich krótkich włosach z czarnego przeszła na blond, a z blondu chciała zrobić platynę, ale jak na razie po kilku miesiącach ma białe włosy z różowymi refleksami... chyba czas zmienić fryzjera ;)

No dobra a teraz zobaczcie fryzury, które dla was wybrałam, na początek kilka fajnych cięć ze strony
www.thetrendspotter.net:








A teraz dwie fajne fryzurki dla ciemnoskórych ze strony shippysoft.com:





Z kolei ta fryzura zaczerpnięta ze strony girlterest.com, niesamowicie mi się podoba, ale myślę, ze nie do każdego pasuje. Na pewno trzeba do niej mieć bardzo twarde i gęste włosy.




I na koniec moja faworytka! Pięęęęęękna! Taki kolor chciałabym mieć!


http://stylesweekly.com

Hmm, czy tylko ja mam wrażenie, ze tak ścięte włosy swego czasu miała wokalistka Roxette? ;)

Zajrzyj też do TEGO posta i sprawdź jakie inspiracje wesele dla was przygotowałam :)

Która fryzura najbardziej przypadła wam do gustu?


Jeśli spodobał ci się mój artykuł udostępnij go na FB, zapraszam na mojego Fan Page'a:




PRZECZYTAJ TAKŻE: 

Odżywka zagęszczająca

piątek, 9 listopada 2018

Soki owocowo-warzywne i herbatki na ukojenie nerwów i piękne włosy!

Soki owocowo-warzywne i herbatki na ukojenie nerwów i piękne włosy!
Stres jest jedną z przyczyn wypadania włosów. Moim zdaniem jedną z najgorszych! Nad stresem bowiem trudno jest zapanować. Nie da się go wyeliminować z życia. Można z nim walczyć, albo poddać się "rwać włosy z głowy", tylko po co. 

wypadanie włosów


Mój partner często mówi, że on się denerwuje, bo cośtam albo ktośtam go zdenerwowało i nie da się temu zapobiegać, no chyba że otoczenie się zmieni. Często zamyka się w pokoju, bo się zdenerwował i myśli, ze w ten sposób ucieknie przed stresem, nerwami. Niestety nie da sobie przetłumaczyć, że to tak nie działa. Owszem można się wyciszać, ale nie mamy wpływu na otoczenie! Dlatego nawet nie próbujmy go zmieniać! Nauczmy się sobie radzić ze stresem. 
Ja proponuję pić soki i herbatki, które będą po pierwsze - smaczne, po drugie - detoksykujące, po trzecie uspokajały nerwy.

Przepisy, które wam dzisiaj podam mają też świetne zastosowanie jeśli jesteście na diecie. Jeżeli się odchudzacie, chcecie wysmuklić ciało, pozbyć się cellulitu - takie picie soków jest świetną sprawą! Soki mają w sobie dużo witamin, mało kalorii, nie muszą być dosładzanie, no i mają dużo błonnika, który doskonale wpływa na cerę, na paznokcie, włosy, na przemianę materii!
Dobra! Dość gadania! Oto moja propozycje na soki owocowo-warzywne!

Soki owocowo-warzywne i herbatka


soki owocowo-warzywne na stres


Jabłkowo-rumiankowy


3 jabłka
1 szklanka winogron
2 łyżki suszonego rumianku
1/2 łyżeczki tarczycy (kupicie w sklepie zielarskim)

Jeśli macie w domu wyciskarkę wolnoobrotową, to sprawa jest prosta - wrzucacie całość do pojemnika, włączacie urządzenie i z głowy! Jeśli takiej wyciskarki nie macie tego soku niestety nie zrobicie. Możecie próbować zaparzać zioła i dodawać do nich soki takie z kartonu, ale to już nie będzie to samo! Warto zatem zainwestować w jakąś dobrą wyciskarkę, to nie jest skomplikowane urządzenie, nie kosztuje dużo, bo już za jakieś dwie stówki możecie ją dostać, a taki wydatek się opłaca. warto to zrobić dla zdrowia! :)

Herbatka dla nerwuska


1 łyżeczka kwiatów rumianku
1 łyżeczka melisy
1 łyżeczka kwiatów lipy
1 łyżeczka dziurawca

Do zrobienia tej herbatki nie potrzeba wyciskarki :)
Wymieszaj wszystkie składniki, zalej jedną łyżeczkę mieszanki wrzątkiem i pij codziennie przynajmniej jedną filiżankę. Zamiast jednej łyżeczki możesz wsypać jedną miarkę, ważne by zioła były wymieszane w równych proporcjach.

Pina Colada


1/2 ananasa w kawałkach
garść świeżej melisy
1/2 cytryny
1/2 mleka kokosowego
1/2 oleju lnianego

Ananasa, melisę i cytrynę wkładamy do wyciskarki soku. Uzyskany w ten sposób sok mieszamy z olejem lnianym i mlekiem kokosowym. 
Uwielbiam ten napój! Nie dość, że pyszny, to jeszcze uspokajający! Olej lniany warto pić i dodawać do potraw jeśli mamy problemy z cerą, albo na przykład łuszczycę, działa cudownie, wycisza zmiany skórne, pomaga skórze się zregenerować.

Podobają wam się moje przepisy?
Może chcecie dorzucić coś od siebie?

PRZECZYTAJ TAKŻE:

Odżywka zagęszczająca

niedziela, 4 listopada 2018

Laminowanie włosów!

Laminowanie włosów!
Laminowanie włosów jedno z odkryć w świecie fryzjerstwa. Doskonale sprawdza się do włosów zniszczonych wszelkiego rodzaju zabiegami chemicznymi, utrwaleniem, koloryzacją czy prostowaniem włosów. Bardzo często wpływ na stan włosów mają inne czynniki takie jak sama struktura włosów, pogoda i sam sposób pielęgnacji. Na szczęście dzisiaj mamy wiele możliwości by móc naprawić błędy natury! Laminowanie włosów daje możliwość, by pomimo różnych eksperymentów uzyskać wygląd zdrowych włosów. Laminowanie włosów wzmacnia włosy od cebulek po same końce! Stają się one bardziej grubsze, gładkie i elastyczne. Mało tego laminowanie włosów zwiększa objętość włosów do 15%. Rewelacyjnie…prawda?

Na czym polega proces laminacji?!

Ta kosmetyczna procedura jest stosowana za pomocą specjalnych środków. Są to, w zakładach fryzjerskich, specjalne kapsułki celulozy, które wzmacniają włosy na całej ich długości. Te wszystkie odżywcze kompleksy zawarte w takiej kapsułce działają długo po zabiegu. Maseczka do włosów wymaga powtarzania co jakiś czas. Laminowanie zaś działa 24 godziny na dobę przez okres około 6 tygodni. Włosy stają się sprężyste i łatwe do układania, nie wymagają pianek, żeli czy lakieru. Kapsułka laminacyjna zawiera substancje biologicznie czynne, które przywracają zniszczonym włosom zdrowy wygląd i pobudzają ich wzrost. Zabieg ten jest również doskonałym rozwiązaniem dla osób, które mają problem z wypadaniem włosów. Jest w pełni bezpieczny, można wykonywać go nawet w czasie ciąży. 

Głównym składnikiem, mającym takie zbawienne działanie dla naszych włosów są hydrolizowane białka pszenicy i soi. To one przywracają im naturalny blask, elastyczność, gładkość, chronią je przed uszkodzeniami, zapobiegają wypadaniu, chronią przed negatywnym wpływem chloru w wodzie i soli na przykład w morzu, wiatrem, deszczem, słońcem. Laminowanie włosów, jak laminowanie papieru, wzmacnia strukturę i integralność włosów. 


Laminowanie włosów w domu

Jednym ze sposobów laminowania włosów w warunkach domowych jest laminowanie z użyciem żelatyny. Podrzucę Wam parę ciekawych przepisów.

Najprostsza maska z żelatyny:

1 łyżka żelatyny 
4 łyżki wody (lub mleka)
Po zagotowaniu wody lub mleka zalać żelatynę, ale nie wrzątkiem. Następnie wszystko wymieszać. Po schłodzeniu nakładać na włosy jak maskę, pozostawić na około 30 minut po czym spłukać chłodną wodą. 

Maska z żelatyny z użyciem odżywki do włosów:

1 łyżka żelatyny 
1 łyżka odżywki
10 łyżek ciepłej wody
W misce zalać żelatynę gorącą wodą i mieszać do rozpuszczenia. Po schłodzeniu mieszaniny dodać odżywkę i wymieszać. Nakładać maskę na całą długość włosów, aż po same końce. Założyć czepek i pozostawić maskę na 30 minut do 1 h. Po zabiegu umyć włosy.

Maska do włosów z żelatyną i żółtkiem:

10 łyżek gorącej wody 
1 łyżka żelatyny 
Żółtko
Procedura postępowania jak powyżej, czyli rozpuścić żelatynę w wodzie, a po schłodzeniu dodać żółtko. Dobrze wymieszać, nakładać maskę na włosy, założyć czepek i pozostawić na 30-60 minut. Spłukać ciepłą wodą i umyć włosy szamponem.

Maska do włosów z żelatyną i oliwą z oliwek:

10 łyżek gorącej wody
1 łyżka żelatyny
1 łyżka oliwy z oliwek
Żelatynę należy rozpuścić w gorącej wodzie i dodać oliwę z oliwek. Następnie mieszankę należy schłodzić, po czym nakładać na włosy, szczególnie na końcach. Założyć czepek i pozostawić maskę na 30-60 minut. Po zabiegu należy umyć włosy szamponem.

Maska z żelatyny i octu jabłkowego:

1 łyżka żelatyny
pół filiżanki gorącej wody
1 łyżeczka octu jabłkowego
Rozpuszczamy żelatynę w gorącej wodzie i dodajemy ocet jabłkowy. Schładzamy, po czym nakładamy na włosy, zwłaszcza na końcówki. Zakładamy czepek i pozostawiamy maskę na włosach na około 30-40 minut. Następnie myjemy włosy szamponem.

Jeśli maseczki wyjdą zbyt gęste i trudno będzie je nakładać wystarczy dodać trochę wody i wymieszać. Zabieg laminowania włosów w domu można wykonywać 2-3 razy w miesiącu. Zbyt częste bowiem wykonywanie zabiegu może doprowadzić do przeproteinowania włosów. Włosy staną się wówczas suche i łamliwe. Aby zmniejszyć intensywność działania maski zawsze można wlać odrobinę oleju. 

Na koniec powiem tak…
Laminowanie jest odpowiednim zabiegiem do wszystkich rodzajów włosów. Procedura ta jest szczególnie przydatna kobietom, które mają zwłaszcza przesuszone i zniszczone włosy, rozdwojone końcówki włosów itd. Ponad to włosy farbowane po laminacji będą chronione od szybkiego zmycia koloru, dłużej zachowają odcień. Pod wpływem środowiska nasze włosy również ulegają uszkodzeniu. Laminacja chroni je przed tym. Każdy włos bowiem zostaje pokryty specjalną powłoką mikronów, zatem wszystkie włosy stają się gładkie i zwiększają swoją objętość. Laminowanie chroni, leczy i ratuje włosy. Zatem nie wiem jak wy ale ja po tym co wyczytałam i tutaj przedstawiłam, zamierzam spróbować. Bo powiem szczerze…bardzo mnie to zachęciło! No w końcu wizja wspaniale wyglądających i gęstych włosów jest wizją nie byle jaką.

piątek, 2 listopada 2018

Zrób sobie naturalny żel na porost włosów!

Zrób sobie naturalny żel na porost włosów!
Zauważyłam, że ostatnio bardzo lubicie czytać o sposobach na porost włosów. Fajnie jest mieć długie, geste włosy, a jeśli do tego szybko rosną, są błyszczące i zdrowe to już w ogóle idealnie, prawda?

Niestety nie wszystko jest tak proste. Napisać łatwo, wykonać trudniej. Wygląd naszych włosów zależy od wielu czynników. Ważna jest dieta, suplementacja, styl życia, kosmetyki jakich używamy, a nawet predyspozycje genetyczne. 

żel na porost włosów


Wiecie, mam w pracy taką panią, która jest blisko 60-tki i nie ma ani jednego siwego włosa! Nie do wiary - myślę sobie - u mnie na głowie już coraz więcej siwych, a nie mam jeszcze czterdziestki! Rozmawiałam z nią kiedyś i zapytałam jak ona to robi, że nie siwieje?! Wiecie co mi odpowiedziała? Że w sumie to nie robi nic, to po prostu genetyka.  U niej w domu kobiety późno siwieją. Nie pozostaje mi nic innego jak w to wierzyć. Nie widać na jej włosach farby, więc nie sądzę, by siedziała codziennie przed lustrem i wyrywała włosy. 

Podobnie jest z wypadaniem włosów. U jednych wypadają garściami, inni nie maja takich problemów. Są takie osoby u których włosy rosną szybko, u innych nie można się doczekać na odrost. Chodziłam kiedyś do klasy z taka dziewczynką, której mama zawsze przed wakacjami obcinała włosy do ramion twierdząc, że tak jej będzie wygodnie na wakacjach. Gdy zaczynał się rok szkolny, wracała z włosami już tak mocno odrośniętymi, że aż mi się wierzyć nie chciało! Za rok o tej samej porze miała już włosy do pasa! No zazdro! 

A u was jak tam, szybko wam rosną włosy?

U każdego jest inaczej, wiecie o tym?

Ja tak mam, że jak łykam biotynę, selen - rosną mi szybciej. Jak używam naturalnych szamponów do włosów, też widzę szybki postęp w poroście, ale gdy tylko zaczynam myc głowę byle czym, od razu włosy zaczynają mi się niszczyć, rozdwajać..
Dlatego coraz częściej kupuję szampony do włosów z naturalnymi składnikami i robię sobie naturalne maseczki do włosów. Dziś podam wam fajny przepis na żel, który pomoże waszym włosom rosnąć.

Żel na porost włosów


Przepis ten jest bardzo prosty w wykonaniu. 

Przygotuj sobie:

1/3 szklanki siemienia lnianego
2 szklanki ciepłej wody
kilka kropli olejku rozmarynowego

Wykonanie:

Wodę wlej do garnuszka, wysp siemię lniane i postaw na małym gazie. Pozwól by woda się zagotowała, odstaw na chwilkę i przykryj. Poczekaj aż ze składników zrobi się żel. Odcedź, dodaj olejek rozmarynowy. Żel przelej do słoiczka, trzymaj w lodówce.

Jak używać żelu?

Nakładaj po umyciu na włosy i trzymaj przez kilka minut - zamiast maski nawilżającej.
Wcieraj w skórę głowy przed myciem - w ten sposób będziesz pobudzać cebulki do pracy, włosy powinny zacząć szybciej rosnąć.

Jakie są jeszcze inne korzyści ze stosowania tego żelu?

Pomaga w rozczesaniu włosów.
Sprawia, że ​​włosy są super miękkie i gładkie.
Przyspiesza wzrost włosów
Sprawia, że ładnie układają się loki i fale.
Zmiękcza włosy, a nie jak inne zele do włosów usztywnia i łanie.
Zmniejsza wypadanie włosów i sprawia, że ​​włosy są naturalnie zdrowe i lśniące.



Nie wiem jak wam, ale mi się siemię lniane kojarzy też tak trochę z oczyszczaniem organizmu. Mój tata całe życie miał problemy z wypróżnianiem i pamiętam jak kiedyś gdzieś przeczytał, że na zaparcia najlepsze jest siemię lniane pite rano na czczo. Tak też zaczął robić. Zalewał łyżkę siemienia lnianego wodą i wypijał zanim wyszedł do pracy. Odkąd tak robił przestał mieć problemy z zaparciami :)
Ponoć podobnie działa błonnik witalny, fajny artykuł wam podrzucam do poczytania.

To tak w ramach ciekawostek ;)

Tyle na dziś!
Spodobał wam się przepis? Podajcie dalej! Wskakujcie tez na mojego fejsa, bo od niedawna mam ;)




PRZECZYTAJ TAKŻE:

niedziela, 28 października 2018

Moje sposoby na pielęgnację włosów kręconych i falowanych!

Moje sposoby na pielęgnację włosów kręconych i falowanych!
Pielęgnacja włosów kręconych do najprostszych nie należy. Bardzo często są to włosy przesuszone ze skłonnością do puszenia. Dlatego, aby o nie zadbać należy stosować się do pewnych zasad. Podam wam dzisiaj te zasady, które sobie wypisałam i do których stosuje się ja :)
Chociaż nie mam jakichś ekstremalnie kręconych włosów, to jednak mimo wszystko mocno mi się puszą i mam problem z ich rozczesywaniem.

Moje sposoby na pielęgnację włosów kręconych i falowanych!


sposoby na pielęgnację włosów kręconych


1. Rezygnujemy z szamponów z siarczanami - czyli popularnie i często dodawanymi detergentami do szamponów SLS i SLES. Są one bardzo silnymi substancjami powierzchniowo czynnymi które niszczą naturalną warstwę ochronną skóry głowy i włosów oraz powodują przesuszanie. Ponadto możemy na nie reagować wysypką, uczuleniem czy ciągłym drapaniem.  Absolutnie zakazane w przypadku kręconych włosów!

2. Pij drożdże, jedz suplementy zawierające witaminy z grupy B. W ten sposób sprawisz że włosy znacznie szybciej będą rosnąć. Ich wygląd również się poprawi.

3. Zamiast szamponów - do mycia włosów używaj odżywek. Pomoże Ci to nawilżyć włosy i zabezpieczy przed ich dalszym wysuszeniem.

4. Stosuj wszelkiego rodzaju kosmetyki nawilżające, by przeciwdziałać tendencji do przesuszania i puszenia się włosów kręconych.

5. Chcesz mieć piękne i zdrowe włosy - zwracaj uwagę na to co jesz. Unikaj śmieciowego jedzenia, pij dużo wody a także herbaty z pokrzywy i skrzypu dla mocniejszych włosów. Stan włosów jest uzależniony od tego jak się odżywiasz - pamiętaj o tym przed zamówieniem i zjedzeniem kolejnego fast - fooda! ;)

6. Stosuj olejki, masła, odżywki bez spłukiwania do zwiększenia nawilżenia włosów oraz zabezpieczenia się przed puszeniem. Zwracaj uwagę na skład i lepiej, aby kosmetyki które wybierasz miały naturalny skład. 

7. Nie dotykaj włosów - ciągłe dotykanie włosów pogarsza ich kondycję. To dotyczy nie tylko włosów kręconych, ale każdych innych także!

8. Gdy myjesz włosy - płucz je chłodną wodą. Do suszenia włosów zaś używaj ręcznika z mikrofibry.

9. Chroń włosy przed wysokimi temperaturami, końcówki zabezpieczaj olejkami, jeśli się rozdwajają - regularnie je podcinaj.


A na koniec jeszcze kilka zakręconych memów! ;)








A Ty jak dbasz o swoje kręcone włosy? :)





PRZECZYTAJ TAKŻE:

czwartek, 18 października 2018

5 sekretów o włosach, które zdradził mi mój fryzjer

5 sekretów o włosach, które zdradził mi mój fryzjer
Nie mogę spać! Wczoraj byłam u nowego fryzjera! Tym razem u faceta! Pierwszy raz u faceta! :)
A co tam! Postanowiłam zaryzykować ;)
Chciałam tylko trochę odświeżyć fryzurę, a okazało się, że oprócz tego dowiedziałam się 5 sekretów fryzjerstwa. Byłam w szoku szczerze mówiąc. No, może nie tak do końca, bo o niektórych rzeczach wiedziałam już dawno, tylko jakoś tak jak nie było to potwierdzone przez jakąś "mądrą głowę" tylko tak o przeczytane na jakimś blogu, nie brałam tego na poważnie.

Pewnie jesteście ciekawe jak tam moja fryzura? Nic radykalnego. Ja tak mam, że jak zmieniam fryzjera, a tym razem musiałam, bo moja fryzjerka wyjechała na długo, to na pierwszej wizycie tylko podcinam lekko końcówki. Już ten jeden zabieg pokaże mi czy ten fryzjer ma dobrą rękę do moich włosów. Ja mam włosy lekko kręcone więc jeśli po takim ścięciu nie będą się układać tylko będą wisieć jak strąki to wiadomo, że to była dupa nie fryzjer. No zobaczymy co będzie tym razem.

A teraz zdradzę wam 5 sekretów fryzjera, o których się dzisiaj dowiedziałam! Trafiłam na takiego gadułę, że pewnie pójdę jeszcze raz do niego, aby tylko znowu jakieś info wyciągnąć ;)

5 sekretów o włosach, które zdradził mi fryzjer


5 sekretów o włosach


1. Obcinanie włosów co dwa miesiące nie przyspieszy ich wzrostu! To najczęściej krążący mit wśród osób, które chcą mieć szybko długie włosy. A wiecie kto to wymyślił? Fryzjerzy właśnie! Niektóre laski tak bardzo w to wierzą, że jak będą latać tak często do fryzjera, to włosy nagle będą rosnąć, że fryzjerzy nic tylko zacierają rączki. Mało który się przyzna, że to nieprawda. 

2. Rozdwojonych końcówek nie da się żadnym olejkiem skleić! W sumie racja! Jak można skleić włosa rozdwojonego?! Jak można wierzyć w to, że smarowanie olejkiem z rozdwojonego, chorego włosa nagle zrobi świeże błyszczące, mocne włosisko!? Z rozdwojoną końcówka możesz zrobić tylko jedno - obciąć! Odżywki na rozdwojone końcówki to chwyt marketingowy :)

3. Produkty drogeryjne to najgorszy wybór dla twoich włosów. Te wszystkie szampony, które kupujemy w popularnych drogeriach są podobno do dupy. Pomyślałabym, że mój fryzjer tak gada, bo chce mi wcisnąć swój szampon, ale tak się nie stało. Nawet się nie zająknął. Stwierdził za to, że najlepiej kupować szampony, odżywki maski w sklepach specjalistycznych - fryzjerskich, albo w drogeriach internetowych. Jak stwierdził mój fryzjer o wiele lepiej jest kupić szampon drogi, specjalistyczny niż myć tym co mamy w dużych molochach, które sprzedają tylko dla utargu. Poczytam etykiety tych szamponów, które ja stosuję i sobie tą wiedzę zweryfikuję, tobie tez to radzę! :)

4. Mycie nie niszczy włosów i trzeba to robić jak najczęściej. To też nieprawda, bo mycie włosów bardzo niszczy włosy. Podczas mycia szarpiemy je i gnieciemy, potem suszymy ręcznikiem co też jest masakrą, a jeśli ktoś suszy suszarką to już w ogóle je masakruje. A potem zdziwko, że wypadają, łamią się... że kosmetyki nie działają. Włosy są martwe, że tak powiem, jeśli się postrzępią, złamią to nie ma żadnej odżywki czy szamponu, który mógłby to naprawić. A niestety wiele z nas w to wierzy! Fryzjerzy zacierają rączki! Pamiętajcie!

5. Najczęstszą przyczyną wypadania włosów jest źle dobrany szampon i bark oczyszczania włosów. A Ty jaki masz szampon? Dobrałaś go do swoich włosów? Czy kupiłaś bo był w promocji? A co z oczyszczaniem? Oczyszczasz włosy? Ja to robię raz w tygodniu obowiązkowo! Dzięki temu moje włosy rosną naprawdę bardzo szybko - to też zdanie mojego fryzjera :)

I co zdziwiona? 
Które z tych mitów znałaś?
A może znasz jeszcze jakieś inne?
Chętnie się dowiem :)







PRZECZYTAJ TAKŻE:

poniedziałek, 8 października 2018

Maść końska na porost włosów - HIT czy KIT?

Maść końska na porost włosów - HIT czy KIT?
Wiecie co to jest maść końska? Na pewno wiecie! Każdy chociaż raz o niej słyszał. Ja po raz pierwszy zobaczyłam tą maść u mojej babci. Taka tam w słoiczku, jak się ją odkręciło to mocno pachniała ziołami. Pytałam babci co to jest to zawsze mi odpowiadała, że to jest jej lekarstwo na wszystko!

Maść końska

maść końska

I tak faktycznie było. Babcia używała tej maści bardzo często. Smarowała nią rękę kiedy ją bolała, gdy skręciła nogę smarowała maścią końską nogę i zawijała w bandaż. Kiedyś dziadka rozbolały korzonki - też maść poszła w ruch.

Pamiętam jak kiedyś nocowałam u babci i wstałam ze strasznym bólem głowy, a babcia co? Maść końska na czoło i ścierką zawiązała mi głowę, haha!

Moja mama pochorowała się na święta. Zgadnijcie jak ją babcia leczyła? Maścią końską! Najpierw wysmarowała jej plecy i piersi, potem kazała wskoczyć do łóżka. W nocy na katar mama miała wąchać maść ze słoiczka.

No szaleństwo z tą maścią! A wiecie co było w tym wszystkim najlepsze? Że ta maść faktycznie działała! :)

Maść końska receptą na wszystko :)

Ta maść miała w sobie bardzo dużo różnych wyciągów ziołowych. Mięta, rozmaryn, kamfora, rumianek, arnika... jeszcze jakieś tam inne cuda wianki... zapewne dzięki temu była tak skuteczna.

Teraz rozpoczął się sezon na przeziębienia, na dworze zaczęło się robić chłodno. Pomyślałam, że odszukam tej maści. No i znalazłam. Kupiłam już nawet dwa słoiczki, bo jak się okazuje (tego już nie pamiętałam) są dwa rodzaje maści końskiej - rozgrzewająca i chłodząca. Każda z tych maści inaczej działa. Jedna na bóle, obrzęki, stłuczenia, druga na poprawę krążenia i jakieś tam choroby. Jeszcze się tego do końca nie doczytałam ;)

Tak buszując po internecie w poszukiwaniu maści końskiej natknęłam się na forum Wizaż, a na tym forum niewiarygodny wątek o maści końskiej. Niektóre laski okazuje się, że stosują tą maść na porost włosów! SZOK! Czyżby maść końska to też potrafiła zrobić? Czyżby miała aż taką moc, że nawet potrafiłaby zmusić włosy do porostu? Hahaha! Chyba muszę to sprawdzić. 

A tymczasem wrzucam kilka skanów z tej przecudnej konwersacji na temat maseczek z maści końskiej:





Co o tym myślicie?
Odważyłybyście się?

Ps. Wiecie co, postanowiłam założyć Fan Page bloga. W razie gdyby ktoś chciał się do niego zapisać, będzie mi bardzo miło :)

Zapraszam TUTAJ.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

sobota, 29 września 2018

Klapnięte włosy pod czapką? Moje sposoby na przetłuszczanie się włosów zimą!

Klapnięte włosy pod czapką? Moje sposoby na przetłuszczanie się włosów zimą!
Już niebawem zima. Trzeba będzie nałożyć czapkę na głowę. Lubicie to? Ja nie! Nienawidzę czapek! Pod czapką moje włosy elektryzują się i masakrycznie się przetłuszczają.
Jednak co zrobić jak jest zimno? Uszy marzną! Zatoki chorują! Czapkę trzeba mieć na głowie i już! Lepiej się ciepło ubierać i nie chorować niż później zdychać ;)

Podam Wam dzisiaj kilka fajnych sposobów na to żeby włosy pod czapką się nie przetłuszczały i nie elektryzowały. Zapraszam do czytania i komentowania!

Sposoby na przetłuszczające się włosy

sposoby na przetłuszczające się włosy


Włosy przetłuszczają nam się z kilku powodów, warto na początek dowiedzieć się co jest tego przyczyną. Jeśli dobrze poznamy wroga, będzie nam łatwiej z nim walczyć! :)

5 najczęstszych powodów przez które masz tłuste włosy:

- zbyt często myjesz włosy
- zbyt długo i często szczotkujesz włosy
- przeczesujesz włosy tłustymi rekami kilkanaście razy w ciągu dnia
- używasz szamponu, który ni jest dedykowany twoim włosom
- masz tłustą skórę i naturalne predyspozycje do przetłuszczania się włosów


A teraz moje propozycje na przetłuszczające się włosy:

1. Zmień szampon!

Zacznij w końcu stosować szampon najlepszy dla twoich włosów. Nie ten, który reklamują w TV, bo to, że Head&Shoulders ponoć jest taki super i tak pięknie włosy po nim wyglądają, to nie znaczy, że u Ciebie będzie tak działał. Na mnie H&S zupełnie nie działa, wcale moje włosy po nim tak nie lśnią! Metodą prób i błędów znalazłam szampon dla siebie i tobie też tak radzę. Ja włosy myję teraz szamponem oczyszczającym włosy z tłuszczu, brudu i zanieczyszczeń na przemian z szamponem zagęszczającym włosy. 

2. Zrób sobie szampon ziołowy

Podam ci zaraz super przepis na szampon ziołowy, którym warto co jakiś czas myć włosy. Nie ma to jak naturalne sposoby! :)
Zioła potrafią zdziałać cuda i naprawdę sprawić, że włosy nie będą się przetłuszczać tak jak wcześniej!

2 szklanki wody destylowanej
1 łyżka melisy
1 łyżka trawy cytrynowej
1 łyżka mięty pieprzowej
1 łyżka krwawnika
2 łyżeczki skórki z cytryny
20 kropli olejku: cytrynowego, rozmarynowego lub herbacianego
1/2 szklanki łagodnego szamponu (najlepiej takiego dla dzieci, który nie ma SLS i innych chemicznych dodatków)


Wodę należy zagotować, następnie zestawić z ognia i dodać zioła. Parzyć pod przykryciem 30 minut. Przecedzić. Dodać olejek eteryczny i wymieszać. Na koniec wlewamy szampon i mieszamy całość trzepaczką. Po wymieszaniu składników przelewamy całość do słoika, przechowujemy w lodówce. Ten szampon może postać w lodówce nawet miesiąc.
Podczas mycia pamiętaj, że to naturalny szampon więc nie będzie się pienił. On ma działać, a nie wyglądać! ;)

3. Detoks włosów

Warto też w celu oczyszczenia włosów robić sobie detoks. Pisałam o tym kiedyś już w TYM poście, do którego odsyłam. A poniżej przypominam sposób na detoks włosów:

* 1 łyżkę sody oczyszczonej mieszamy z jedną szklanką ciepłej wody (jeśli mamy bardzo długie włosy podwajamy dawkę sody i wody).

* Miksturę wylewamy na włosy i masujemy skórę przez kilka minut.

* Na koniec przelewamy włosy dwoma łyżkami octu jabłkowego rozpuszczonego w szklance wody.

Zabieg oczyszczania powinno się wykonywać na początku przynajmniej 2 razy w tygodniu, aż do pozbycia się łupieżu i poprawy kondycji włosów. Później raz na jakiś czas. Taki detoks nie tylko usuwa łupież, ale również pomoże nam się pozbyć tłustych włosów.

Macie jeszcze jakieś pomysły na przetłuszczające się włosy?
Może chcecie się nimi podzielić?
Piszcie! Chętnie poznam wasze sposoby!

PRZECZYTAJ TAKŻE:


Aktywator wzrostu włosa




niedziela, 16 września 2018

Farbowanie włosów ciemnych domowymi sposobami

Farbowanie włosów ciemnych domowymi sposobami
Farbujecie włosy? Ja przyznam, że farbuję od dawna. Nie lubię swojego naturalnego mysiego koloru, więc koloryzacja to jedyny sposób na to bym mogła wyglądać tak jak chcę. 
Farbowanie włosów przez kilka lat regularnie co 2-3 tygodnie dało w kość moim włosom. Stały się cienkie, łamliwe, wysuszone, zaczęły wypadać. To nic, że zmieniłam farbę na taką bez amoniaku. farba to farba i nie oszukujmy się - niszczy włosy. Ne chciałam rezygnować z koloryzacji, tym bardziej teraz kiedy zaczęły się u mnie pojawiać siwe włosy. Zaczęłam więc szukać innych sposobów na koloryzację. I znalazłam! Dziś chciałam wam podać takie trzy sposoby, naturalne, ziołowe...

Farbowanie włosów ciemnych domowymi sposobami


farbowanie włosów domowymi sposobami


1. Farbowanie włosów orzechem włoskim

farbowanie włosów domowymi sposobami


1 szklanka sproszkowanych łupin orzecha włoskiego
łyżeczka oleju roślinnego
pół łyżeczki octu
gorąca woda

Farbowanie łupinami orzecha włoskiego to jeden z najpopularniejszych naturalnych sposobów, by przyciemnić włosy. Sproszkowanie łupiny orzecha miesza się z octem i olejem roślinnym, po czym dodaje powoli gorącej wody, aby powstała papka. Po 15 minutach od naciągnięcia powstałą naturalną farbę nakłada się równomiernie na włosy. Farba z orzechów powinna pozostać na włosach około 30 minut.

2. Farbowanie włosów szałwią

farbowanie włosów domowymi sposobami


1 łyżka suszonych liści szałwii
pół litra gorącej wody

Szałwię zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na godzinę do naciągnięcia. Odcedzamy napar i wcieramy codziennie we włosy. Ten sposób jest bardzo czasochłonny i może być trochę upierdliwe to codzienne wcieranie szałwii we włosy, ale naprawdę warto. Szałwia nie dość, że całkiem fajnie nawilża włosy to jeszcze odżywia je i nadaje ładny kolor. Niestety zobaczymy to dopiero po kilku tygodniach jeśli nie skapitulujemy wcześniej ;)

3. Farbowanie włosów 5 ziołami

farbowanie włosów domowymi sposobami


2 łyżki suszonych kwiatów lawendy
2 łyżki suszonych liści mięty
2 łyżki suszonych liści rozmarynu 
2 łyżki suszonych liści szałwii
2 łyżki suszonego ziela tymianku
1 litr octu winnego

Zioła mieszamy, zalewamy octem i odstawiamy na miesiąc do naciągnięcia. Po miesiącu filtrujemy płyn, przelewamy do butelki z atomizerem i codziennie wcieramy w skórę głowy. Ten płyn ładnie przyciemnia włosy siwe. Ten sposób swego czasu stosowała moja mama i była bardzo zadowolona. ja polecam wcierkę ziołową wszystkim tym u których zaczynają się pojawiać pojedyncze siwe włosy.

To były rady dla kobiet o ciemnych włosach, kolejny artykuł będzie dla blondynek :)

Na koniec jeszcze moja rada:

Farbowanie włosów może bardzo niszczyć włosy. Myślę, że każda z nas doskonale o tym wie. Dlatego warto zadbać o to, by myć włosy szamponem, który je wzmocni. Ja stosuje już od kilku lat szampon na wypadające włosy z diosminą. Pisałam o nim już kiedyś, dla przypomnienia link TUTAJ. Ten szampon stosuje regularnie od dawna i to dzięki niemu przestały mi wypadać włosy.