niedziela, 11 stycznia 2015

Jak poprawić kondycję suchych i zniszczonych włosów? - o pielęgnacji słów kilka

Cześć!
Wiecie jak poprawić kondycję suchych i zniszczonych włosów? Zapraszam do przeczytania moich dzisiejszych rad! Będzie trochę ciekawostek o włosach, będą rady, przepisy na maseczki, które można wykonać w domu tanim kosztem i kosmetyki, które wpływają na kondycję włosów! Zapowiada się ciekawie więc zapraszam do lektury :)

Widzicie co się dzieje za oknem? Nie wiem jak u was, u mnie już od kilku dni za oknami szaruga, mgła, przelotne opady deszczu ze śniegiem i coraz zimniej. No cóż - zima. Nienawidzę zimy :( Trzeba chodzić w czapkach i kapturach, włączać kaloryfery żeby nie marznąć i spryskiwać włosy sprayami, które sprawią żeby się nie elektryzowały.
Zima wszystko psuje! Cerę, paznokcie, włosy! Wszystkie moje zabiegi, które z mozołem stosowałam każdego dnia dla poprawienia swojej urody, nagle wydają się stracone :(
No cóż - cera staje się przesuszona, paznokcie łamliwe, a włosy tracą blask... ale za to gdy mroźna zima - to bakterii ni ma - tak mawiała moja babcia. Także jak to w życiu bywa - coś za coś.

No, dość marudzenia! Od tego przecież nie poprawi się
kondycja naszych włosów ;)
Długo się zastanawiałam jak poprawić kondycję suchych, zniszczonych włosów i doszłam do wniosku, że najpierw trzeba sobie zadać pytanie co powoduje, że włosy się przesuszają. Wiecie? Ja już wiem! Zaraz wam powiem, ale żeby nie było zbyt monotonnie, to mały przerywnik w postaci ciekawostki! :)

CIEKAWOSTKA NA TEMAT WŁOSÓW
Na głowie znajduje się około 120 tysięcy mieszków włosowych, a na całym ciele jest ich około 5 milionów! Na każdym centymetrze kwadratowym skóry głowy rośnie średnio około 120 włosów.
Każdej doby w wyniku obumierania tracimy około 100 włosów. jeśli nie pielęgnujemy ich wystarczająco dobrze, możemy tracić ich znacznie więcej.

Zaskoczoneee? ja tez byłam jak o tym czytałam jakiś czas temu! :)

Ale wracając do tematu. Wiecie co powoduje, że włosy stają się suche i zniszczone?

Oto czynniki, które niszczą włosy:


Po pierwsze - czynniki atmosferyczne - najgorzej jest zimą, mróz, wiatr, śnieg; ale latem też nie lepiej - słońce, kąpiel w jeziorze, chlor z basenu

Po drugie - suszarka, to twój wróg! Nic gorzej nie przesusza włosów niż strumień gorącego powietrza z suszarki.

Po trzecie - źle dobrane kosmetyki, wyrzuć wszystkie tanie kosmetyki z drogerii, które są do "wszystkiego", bo jak coś jest do wszystkiego tzn., że jest do niczego! Nie wierz w bzdury, że szampon może być do włosów, suchych, przetłuszczających się i normalnych jednocześnie!

Po czwarte - intensywne zabiegi pielęgnacyjne. Z pielęgnacją nie można przesadzać! Jeśli za dużo maseczek, odżywek, pianek itd... to też włosy będą miały dość.

Po piąte - dieta boga w witaminy, no ale to chyba nic dziwnego, bo brak witamin odbija się nie tylko na włosach, ale także na naszej skórze, paznokciach itd..

Po szóste - choroby o których wiemy lub o których nie mamy pojęcia, np.: anoreksja, choroby tarczycy

Po siódme - farbowanie, ondulacja... ale to już pozostawiam bez komentarza ;)

No to teraz już wiecie skąd się wzięła wasza przerzedzona czupryna, teraz wam powiem jak to naprawić :)

Jak poprawić kondycję suchych i zniszczonych włosów

No cóż najprościej to zapamiętać sobie dokładnie co powoduje przesuszenie włosów i unikać tych wszystkich czynników. Ale można zrobić jeszcze więcej! Np. maseczkę domową na suche i zniszczone włosy:

Wystarczy wymieszać 2 łyżki olejku arganowego z łyżką soku z cytryny, a całość wetrzeć we włosy. Taką maskę można stosować zarówno na mokre jak i na suche włosy, można ją trzymać kilka minut, nawet do godziny. Olejek arganowy doskonale regeneruje włosy, wygładza je i odbudowuje. Pamiętajmy jednak, że sok z cytryny dodajemy tylko wtedy gdy macie jasne włosy, w przypadku ciemnych radziłabym go pominąć albo zastąpić np. witaminą E.

Ja taką maskę na włosy stosuje raz w tygodniu, a w okresie zimowym nawet dwa razy jeśli widzę, że włosy mocno mi się przesuszyły.

Jeśli zaś chodzi o kosmetyki gotowe, to polecam tą maskę:


Przyznam, że do kupna skusiła mnie cena, bo ta maska jest naprawdę niedroga niecałe 12 zł, ale działa cuda! Rewelacyjne regeneruje zniszczone włosy, nawilża je i wygładza. jest przy tym bardzo wydajna. Ta maska zawiera masło Shea i pięć alg i pewnie dzięki temu, tak dobrze współpracuje z włosami. Polecam wypróbować, bo cena niewielka a zadowolenie ogromne! :)
Ta maska to jak do tej pory mój dobry i tani sposób na suche i zniszczone włosy :D




PRZECZYTAJ TAKŻE:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz